Sunday, August 4, 2013

LEZZETLİMİ LEZZETLİ KAKAOLU KREPLER :)












lezzetlimi lezzetli kakaolu krepler 1


         Kızım koydu bu ismi; "anneciğim lezzetli mi lezzetli krepler olsun adı, öyle yaz" dedi.Bende kırmadım kızımı öyle yazdım. Bir önceki postumda kızım için yorum yapan tüm arkadaşlarıma çok ama çok teşekkür ediyorum. Güzel yorumlarınızın hepsini kızıma okudum,"anne beni beğenmişler" dedi ve çok mutlu oldu :)  hepinize Suay'dan kocaman öpücükler.... 


            Bizim evin kahvaltı sofrasının vazgeçilmezi kreplerin bir de kakaolusunu denemenizi tavsiye ederim. Tatlı niyetine kakaolu krepleri çok çeşitli şekillerde hazırlayabilirsiniz. Ama benim en sevdiğim muzlu muhallebili olanı. İnşallah ilerde onunda yaptığımda görürsünüz ne kadar pratik bir tatlı olduğunu. Şimdilik güzel bir hafta geçirmenizi diliyorum, sevgiler...            


   


MALZEMELER:



  • 1 buçuk su bardağı süt


  • 1 su bardağı un


  • 1 adet yumurta


  • 1 yemek kaşığı kakao (tepeleme)


  • 1 çay kaşığı şeker


  • yarım çay kaşığı karbonat




YAPILIŞI:



  1. Derince bir kapta yumurtayı ve sütü iyice çırpın.


  2. Unu, şekeri ve karbonatıda ekleyin, pürüzsüz bir kıvam elde edene kadar çırpın. Krep hamuru çok koyu olmayan az akışkan kıvamda olmalıdır.


  3. Krep tavası yada herhangi teflon bir tavaya 1-2 damla yağ dökün.Tava iyice ısınınca bir kepçe krep hamurunu  tavanın ortasına dökün.Tavayı  elinizde sağa sola çevirip hamurun tüm yüzeye yayılmasını sağlayın.


  4. Tahta bir spatula ile krebin kenarından tavadan ayrılıp ayrılmadığını kontrol edin.Ayrılıyorsa pişmiş demektir.Diğer tarafınıda 1-2 damla yağ dökerek çevirin ve yine aynı şekilde pişirin.  Bu işlemleri tekrarlayarak diğer krepleride pişirin.Afiyet olsun.



NOT: Ben kreplerin arasına krem tahin helva sürüp sardım.İsteğinize göre çeşitli reçeller ya da nutella sürebilirsiniz. Ayrıca kırılmış fındık ve cevizde çok yakışıyor tavsiye ederim.


















                     









No comments:

Post a Comment