Saturday, August 3, 2013

KREPMACUN



krepmacun 1






Acele davet soframın son yemeği krepmacun


Aslında adını ben uydurdum yoksa bildiğimiz kıymalı krep işte :)


Ben kreplerin yarısına kıymalı iç yarısına peynirli iç yaptım ve kıymalı olana ekstra kıvırcık salata ekledim...


Aleleacele sardığım içinde boynu bükük çıktılar fotoğrafta :)






MALZEMELER:


krep için:


2 su bardağı süt


1 su bardağı su


2 yumurta


Tuz


Un






Kıymalı harç için:






1 kase kıyma


1 soğan


1 yemek kaşığı salça


Tuz


Karabiber


2 kaşık sıvı yağ






Peyirli harç için:


Yarım kalıp beyaz beynir


1 adet soğan


2 kaşık sıvıyağ


1 tatlı kaşığı pul biber






YAPILIŞI:






Krep için gerekli olan malzemeleri karıştırıp boza kıvamından biraz daha akışkan bir harç yapın ve teflon tava da birer kepçe olarak pişirin.






Kıymalı harç için, soğanı yemeklik doğrayın.


Sıvı yağı tavada ısıtıp soğanı ilave edin.


Soğanlar kavrulunca kıymayı ekleyip kavurun.


Salçayı, tuzu ve biberi ekleyip bir kaç kez karıştırın ve kıyma suyunu iyice çekene kadar kavurun.






Peynirli harç için; sıvı yağı tava alıp kızdırın.


Soğanı yemeklik doğrayıp sıvıyağda kavurun.


Peynirleri çatalla ezin


Kavrulmuş soğanı peynire ilave edip kırmızı biberi katın ve iyice harmanlayın.






Harçları kreplere sarıp servis yapın.






Afiyet olsun :)


No comments:

Post a Comment