Monday, August 5, 2013

Krepli Tavuklu Bohça



Dün akşam bir fırsat bulup yorum yazan arkadaşların bloglarını dolaşıyordum, Haydimutfağa blogunu gezerken gözüme ilişen krepli tavuk bohçaları bana ne kadar acıktığımı hatırlattı, kız kardeşimin nişan sandığını boyarken öğlen yemeyi unutmuşum, ekranın içine girecektim nerdeyse:) henüz akşam yemeği hazırlıklarına başlamamıştım ve bu bohçalardan ben de denemeye karar verdim, ee baktım evde tavuk yok, kızıma yalvarıyorum 'ne olur git şurdan biraz tavuk al' diye, bir türlü ikna edemedim tam o sırada eşim telefon açtı ve siparişimi verip tavuk gelene kadar krepleri hazırlamaya başladım.



Yemeğimiz şahane oldu çok lezzetliydi fakat orjinal tarifin bloguna tekrar bakınca bi yanlışlık var gibi geldi, sanırım ben bohçaları ters çevirip tepsiye koymamışım, bir de domateslerimizin rengi hiç benzemiyordu , eee bu doğal bizimkiler istanbul'lu o yemek Konya'da yapılmış, Konya gezimde oranın domatesinden ve yeşil biberinden yemişliğim vardır, hayatımda öyle lezzetli domates ve biber yememiştim.



Yine gevezeliğe daldım en iyisi tarifi vereyim. orjinal tarifi haydimutfağa blogundan alabilirsiniz, ben tarifte damak zevkimize uyan küçük değişiklikler yaptım.



krepli tavuklu bohca 1



Malzemeler: İnce kıyılmış tavuk kuşbaşı, kalça kısmı daha lezzetli olur, Kaşar peyniri, soğan, domates, yeşil biber, salça, kekik, iki büyük diş sarımsak, kişniş.



Krep için: 4 yumurta, 1 bardak süt az su, sıvıyağ, tuz



Yapılışı: Kuşbaşı tavuklar biraz pişirilir, tam pişmeden içine kıyılmış soğan domates ve yeşil biber atılır, biraz da salça iyi gider, altını kapatmadan az önce kekik, sarımsak ve bir tatlı kaşığı kadar da kişniş ekliyoruz az daha pişirip kapatıyoruz.



Krebi sanırım herkes bilir, malzemeleri karıştırıp çırpıyoruz bozadan az sıvı bir karışım yapıyoruz, ben içine sıvıyağ da ilave ediyorum, sadece ilk krep için bir damla dışında tavaya kesinlikle yağ sürmüyorum, hamur içindeki yağ yapışmayı engelliyor, biraz ılınmış olan tavuklar kreplere doldurulup bohça gibi katlanır ve kaşar peyniri, domates, biber eşliğinde kürdanla tutturulur ve 10-12 dk fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.



Biz bu yemeği ailece çok sevdik, denemenizi tavsiye ederim, haydimutfağa arkadaşıma tarif için teşekkür ediyorum.



Bu arada kişniş baharatını herkes sevmeyebilir, ben çerkez gelini olduğum için bu baharatı çok kullanıyorum, çerkezler kişnişsiz yemek yapmazlar, bir tek tatlıya kişniş koymuyorlar onun dışında sarımsak kişniş ikilisi etli etsiz her yemekte mutlaka olur, ben de sonradan öğrendim ama çok sevdim, çerkezler kişnişe kinzi derler, uzun araştırmalardan sonra kinzinin aslında kişniş olduğunu keşfettim:)... araya genel kültür bilgilerini de sıkıştırdıktan sonra afiyet olsun diyip kaçıyorum, daha Mahmutpaşa'yı talan etmem gerekiyor, Anadolu yakasından oralara gitmek tam bir çile:)




No comments:

Post a Comment