Friday, August 9, 2013

DUKAN KREP VE HARDALLI TAVUK SOTE



dukan krep ve hardalli tavuk sote 1






Merhaba değerli dostlarım,






Dukan Diyetimiz tam gaz devam ediyor. Bu sabah itibariyle 500 gr daha vermişim. Değmeyin keyfime. Bugün özellikle atak evresindeki dukandaşlarım için 2 tarif vereceğim. Biri bir türlü sevemediğim dukan krep tarifi belki seveni vardır diye, diğeri de nefis bir tavuk yemeği, Hardallı Tavuk Sote. Krebin arasına tavuk soteyi koyup dürüm gibi yedik afiyetle. Yanına da nefis bir dukan cacık yapmıştım ama fotoğrafını çekmeyi unutmuşum. Bir daha ki sefere artık. Bu arada krebi bir türlü sevmediğimden bahsetmiştim ya, dün akşam dukan ekmeği yaptım. Krepten bin kat daha iyi oldu. Onun tarifi de yarına artık. 






DUKAN KREP






Malzemeler



  • 1,5 tepeleme yemek kaşığı yulaf kepeği

  • 7 yemek kaşığı light süt (ılık)

  • 1 adet yumurta beyazı

  • Çay kaşığı ucuyla çok az tuz

  • Çay kaşığı ucuyla toz tatlandırıcı 



Hazırlanışı







Efendim öncelikle bir kaseye yulaf kepeğimizi koyup üzerine 7 yemek kaşığı ılık süt koyup, karıştırıp 10 dk kadar bekletiyoruz. Süt mutlaka ılık olsun. Sakın buzdolabından direk çıkarıp dökmeyin. Benim yulaf kepeğim soğuk sütü çekmedi malesef. Ocakta biraz ılıtıp kullanınca süper oldu. Sonra içerisine yumurta beyazını, tuz ve tatlandırıcıyı koyup iyice çırpın. Tatlandırıcıyı koymayabilirsiniz. Ben denedim, tatlandırıcılı olanı daha hoşuma gitti. Kepeğin tadını biraz kırsın istedim. Hazırladığımız krep hamurundan 2 adet krep çıkıyor. Kepçeyle krep tavasına döküp göz göz olana kadar kısık ateşte pişirip, arkasını çeviriyoruz. Arkası da pişince krebimiz hazır. Ancak tavanız burada çok önemli, yağ kullanılmadığı için yapışabiliyor. İnanır mısınız benim sürekli kullandığım krep tavasında olmadı. Yapıştı kaldı hayret ettim. Sonra büyük daha kalın tabanlı bir tavam vardı, onu kullandım. Neyse ki onda hiçbir aksilik yaşamadım. 2 küçük krep için koca tavayı kullanıyorum şimdi. Eğer tavanıza güvenmiyorsanız, bir damla zeytinyağ döküp, peçeteyle tavanın her tarafına dağıtın. Öyle deneyin. Afiyet olsun.






HARDALLI TAVUK SOTE






Malzemeler



  • 1 adet tavuk göğsü 

  • 1 tatlı kaşığı dijon hardalı

  • 1 çay kaşığı köri

  • 1 diş sarımsak

  • 1 yemek kaşığı yoğurt

  • Tuz, karabiber, pulbiber, kekik



Hazırlanışı






Tavuk göğsünü jülyen doğruyoruz. Benim jülyenler aceleden biraz kalın oldu. Diğer malzemeleri ve tavuk etlerini iyice karıştırıp. Buzdolabında en az 2 saat bekletiyoruz. Sonra yanmaz tavada soteliyoruz. İşte bu kadar basit. Afiyet olsun.



No comments:

Post a Comment