Wednesday, August 7, 2013

HAFTASONU KAHVALTISI VE KREP



haftasonu kahvaltisi ve krep 1
Haftasonu kahvaltıları bizim için çok önemlidir. Çünkü sadece haftasonları ailecek oturup kahvaltı yapıyoruz. Hafta içinde ayaküstü bir şeyler yiyen çıkıyor. Yada yine ayaküstü bir cornflakes kasesi hepsi bu amaaaa.. Cumartesi  Pazar oldumu ne yapacağımızı şaşırıyoruz. Ben bu cumartesi kuzucuklarımın bayıla bayıla yedikleri benimde çaktırmadan arasına peynir sürüp üzerini de çikolata ile kapattığım kreplerden vardı. Kahvaltı sofrasını alelacele  hazırladığım için çok da özenli olmadı birde çocukların gazabına uğramadan anca bir iki fotograf çekebildim. Sonrasında bu masa savaş alanı gibi oldu..



Krep'i ben hep göz kararı yaprdım ama bu sefer tarif yazıcam diye ölçerek yaptım umarım sizde beğenirsiniz.

Malzemeler:

*3 yumurta

*2 bardak un

*3-3,5 bardak süt

*2 yemek kaşığı sıvıyağ

*Tuz

Yapılışı:


Tüm malzemeler mikser ile iyice karıştırılır. Ben krep tavası kullanıyorum çok pratik oluyor tavamı yine sıvıyağ ile  yağlayıp orta ısılı ocakta iyice kızdırdıktan sonra 1 kepçe kadar harcı tavaya boşaltıyoruz altını boşladığı zaman çevirme zamanı gelmiş demektir her iki yönünü de iyice pişirdikten sonra alabilirsiniz. İşleme harç bitene kadar devam edin. Afiyet Olsun...


haftasonu kahvaltisi ve krep 2



Krepte aynı milföy gibi ne süper bir nimettir. Tatlısı da oluyor tuzlusu da yemeği de...

Ben çocukların tabağını hazılarken kreplerin arasına peynir sürüyorum sonra bir kat sarıyorum (rulo) çikolata sürüp ceviz koyup ruloya devam ediyorum onlarda çikolatalı krep yiyoruz diye seviniyorlar. Bende "ohh çok şükür hadi bugün de peyniri yedirdim " diye seviniyorum...






No comments:

Post a Comment