Saturday, August 3, 2013

Krepli kahvaltı sofrası…















Bu sabah, Verda Su erken uyanmaya karar verince birlikte mutfağın yolunu tuttuk. Ben kahvaltı hazırlarken, küçük hanım acıktığına karar verince kahvaltı öncesi bir şeyler atıştırdı. Annesi sofrayı hazırlarken ablasını uyandırmak için büyük çaba sarfetti, sonrasında ablasının uyanmayacağına karar verip pes etti::))

Bakalım Verda Su’yun yardımlarıyla neler çıkmış ortaya, aslında tek yaptığımız krep olsa da siz görmezden gelin:::)))

Sofradan akılda kalanlar;

2.fotoğraf: Hediye gelen Arnavut salçası, en kısa zamanda tarif istenip bloğa yazılmalı. Verda Su’yun kaşık kaşık yemek istediği ev yapımı kuşburnu marmelâdı.

3.fotoğraf: Zıt lezzetler aynı tabakta buluştu! Lezzetlerine bayıldığımız kahvaltılık Tokat çemeni ve çikolatalı ev yapımı fıstık ezmesi. Kastamonu’nun meşhur köpük helvası (beyaz olan) ve son birkaç yıldır favorimiz olan, bloğa bir türlü tarifini ekleyemediğim incir marmelâdı.

5.fotoğraf: Uzaklarda ki kardeşin ablasını da düşünüp kargoyla da olsa ulaştırdığı Kars eski kaşar peyniri. Her zaman aynı sofraya oturamasak ta gönüllerimiz her daim birlikte! Kardeş olmak bu olsa gerek…

Sonraki fotoğraflar: Hatap un ile hazırladığımız harika kreplerimiz, ben çocukları düşünüp pankek tarzı küçük porsiyonlarda hazırladım. Siz isterseniz daha büyük boyutlarda pişirebilirsiniz.

Not: tarif için burayı tıklayabilirsiniz. Burada ki tarife 1 paket kabartma tozu ekleyip, yumurta sayısını yarıya indirdim ve tereyağı yerine sıvıyağ kullandım.



No comments:

Post a Comment