Tuesday, September 10, 2013

KAHVALTI MASAMIZ-1 ve TEMEL KREP HAMURU



kahvalti masamiz 1 ve temel krep hamuru 1






Herkese güzel bir hafta sonu diliyorum...

  Öğrenciler karnelerini aldı onlara ve ailelerine de hayırlı uğurlu olsun,umarım herkesin karnesi pekiyidir:)

Tabi karne demek tatil demek hepsine güzel verimli bir tatil diliyorum,hak ettiler doğrusu.Benim yakışıklı da bugün (dün) ilk karnesini aldı,nasıl mutluyum anlatamam.

  Bugün (dün) karnemizi aldık,dünkü yazımda da bahsettiğim gibi hamburgerle kutladık:)

Ve oğlumun büyük gününün şerefine onun en sevdiği kahvaltılıklardan olan krep ve onun için kurduğum kahvaltı sofrasını paylaşmak istedim.

   Biz krepi her gün olsa hergün yeriz.O kadar seviyoruz yani,ben sade olarak yemeyi seviyorum,hiçbir şeyi katık etmem.Zaten ocağın başında yaparken bir yaparım bir yeriz.Pişme işlemi bittiğinde zaten üçte ikisi çoktan bitmiş oluyor.

   Mutlaka bir krep tarifiniz vardır,ama birde benim tarifimi denemenizi öneriyorum.Ben artık aynı malzemelerle göz kararı yapıyorum,el ve göz alışkanlığı oldu ama size orjinal ölçüleriyle yazdım,bir göz atın derim.


kahvalti masamiz 1 ve temel krep hamuru 2


  Soframız her bakımdan sade ve abartısız bir sofraydı.Peynir,zeytin çeşitleri,yumurta,reçel çeşitleri,bal,patates kızartması ve krep vardı.

   Krep tarifini aşağıda bulacaksınız zaten ,Çilek reçeli'nin tarifi de burada..

Bundan sonra, cumartesi günleri,pazar kahvaltısı için belki bir fikir olur diye bir önceki kahvaltı masamızı sizlerle paylaşmaya çalışacağım,tabi yanında bir de tarif olacak.

  Diğer sofralarıma buradan  kahvaltılık tariflerimede  buradan ulaşabilirsiniz..


kahvalti masamiz 1 ve temel krep hamuru 3



MALZEMELER

3 adet yumurta

1 su bardağından 1 parmak fazla un

1 su bardağından 1 parmak fazla süt

2 kaşık tereyağ yada margarin

1 çay kaşığı kabartma tozu

2-3 çay kaşığı tuz (eğer tatlı bir iç malzemeyle kullanacaksanız 1 çay kaşığı tuz kullanın)


kahvalti masamiz 1 ve temel krep hamuru 4


HAZIRLANIŞI

   Öncelikle tuzunu eklediğimiz sütü kaynatıp,ocaktan alalım.Ardından margarin yada tereyağını ilave edip önce yağın erimesi sonra da ılınması için bir kenarda bekletelim.

   Diğer tarafta havuz şeklinde açtığımız unun ortasına yumurtalarımızı kıralım,kabartma tozunuda ekleyipılıyan yağlı sütümüzü unun ve yumurtaların üzerine bir taraftan karıştırarak yavaş yavaş dökelim.Topak kalmayacak şekilde iyice çırpalım.Teflon tavamıza 1 çay kaşığı kadar yağ döküp kızdıralım ve küçük bir kepçe kadar döküp hemen yayalım.Altını ve üstünü çok olmayacak şekilde pişirip.

   Sıcak yada ılık olarak servis edelim.



AFİYET,ŞEKER OLSUN....

No comments:

Post a Comment