Saturday, September 21, 2013

Ispanaklı Krep Böreği



ispanakli krep boregi 1


Güzel bir pazar gününden tüm takipcilerim ve izleyenlerim selamlar sevgiler.


Bugün sizlerle güzel bir börek tarifi paylaşmak istiyorum


 Ispanaklı börek eşimin çok sevdiği böreklerin başında gelir ve asla hayır diyemez.

Hafta sonu şöyle güzel bir börek yapayım dedim veee mutfağa girdim.

 Yufka almayı unutmuşum:(( şimdi hazırlan git yufka al gel üşendim neyse mutfakta çareler tükenmez dedim yufka yerine kreple deniyeyim bakalım nasıl bir lezzet olacak diye düşünürken attım

kendimi mutfağa ve gerçekten nefis bir börek ortaya çıktı.

Benim çocuklarımın ıspanakla pek araları iyi değildir ama bu böreği afiyetle yediler.

Ve işte böreğimin tarifi.

Krep için malzemeler

3 yumurta

2 su bardağı süt

1,5 su bardağı un

1 çay bardağı sıvıyağ

Tuz

İç malzeme

500 gr ıspanak

10-12 tane mantar

1 soğan

1 ince kıyılmış kırmızı biber

1 su bardağı kaşar rendesi

1 tatlı kaşı salça

Tuz,pulbiber

Panelemek için

2 yumurta

Galeta un

Kızartmak için

Sıvıyağ

Hazırlanışı

Çırpma kabına 3 yumurtayı kırıp iyice çırılır ardından süt,sıvıyağ ve tuz uklenip karıştırılır.

Unuda azar azar ekleyerek iyice karıştırılır kıvamı boza kıvamında olacak krep hamuru hazırlanır.

Yapışmaz yüzeyli tav hafif yağlanır ve krep hamurundan bir kepce dökülerek arkalı önlü pişirilir.

Bütün krep bu şekilde hazırlanır.

Ayrı bir tavaya sıvıyağ alınır ince kıyılmış kuru soğan eklenir ve kavrulur.

Sonra salça eklenir ardından doğranan mantar ve kırmızı biber eklenir ve 1-2 dakika kavrulur.

İyice yıkanıp doğranan ıspanak ilave edilir tuz ve kırmızı biber eklenir ve 2 dakika kavurup

ocaktan alınır.

Krebin birisi alınır uç tarafına iç harçtan konur ve biraz kaşar rendesi konur yan taraflar içe doğru

kapatılıp pulo sarılır.Bütün krep bu şakilde sarılıp bitirilir

İki yumurta bir kaba kırılıp iyice çırpılır.

Hazırlanan krepler önce yumurtaya ardından galeta ununa bulanır ve kızgın yağda kızartılır.




Bunu E-postayla GönderBlogThis!Twitter'da PaylaşFacebook'ta Paylaş







Tepkiler:




No comments:

Post a Comment