Saturday, November 30, 2013

PEYNİRLİ-DOMATESLİ KREP


Beni bilen bilir hayatta en sevdiğim yemek peynir ve domates ikilisinin ekmek ve çayla buluştuğu sofradır.Can çıkar huy çıkmaz misali.Tabii yalnız yemek yemek zorundaysam tercihim böyle bir sofra olur.Sevgili Keyifli mutfağımTuğba beni P.D.Ç.S 24'e tekrar davet edince sabah kahvaltısı için hazırladığım ve ailecek doya doya yediğimiz kreple katılmak istedim.Sana kolay gelsin Tuğbacığım..


MALZEMELER:


3 yumurta,


2 su bardağı süt,


bir çay kaşığı kabartma tozu


tuz,2-3 kaşık sıvı yağ,


yeteri kadar un(boza kıvamında olacak ben göz kararı ayarlıyorum.)



İÇİ İÇİN:


Domates,beyaz peynir ve daha ne arzu edilirse.


HAZIRLANIŞI:

Yumurta ve sütü çırpıyoruz.Daha sonra tuzu,yağı,kabartma tozunu ve azar azar da ununu ekliyoruz.Ne çok cıvık ne çok katı.Ben boza kıvamında yapıyorum.Tavayı az yağlıyoruz ısıtıyoruz ve bir kepçe krep harcımızdan döküyoruz.Arkalı önlü pişiriyoruz.Bir tabağa alıyoruz ve krep harcımız bitene kadar bu işlemi tekrarlıyoruz.

Domatesleri ve peynirleri küp küp doğruyoruz.İştahınızı daha da açmak isterseniz bu ikliye biber ve yeşil soğan da ekleyebilirsiniz.Daha sonra kerplerimizi dürüm yapıp afiyetle yiyoruz.Tabii yanında çay da demlemeyi unutmuyoruz.


AFİYET OLSUUUN.



No comments:

Post a Comment