Monday, November 18, 2013

kıymalı krep....


kiymali krep 1kiymali krep 2

yemek fotoğrafı çekmek bazı zamanlar bayağı zorluyor

ne yapsam olmadı:)

kullandığım tava 18 cm çapında

bu ölçü hamurdan 8 adet krep çıkıyor

KANTİN

krep hamuru malzemesi

- 200 gr un

- 50 gr yulaf ezmesi

- 125 ml süt

- 100 ml krema

- 2 adet yumurta

- 1 fiske tuz

- 1/4 çay kaşığı kabartma tozu

- 1 yemek kaşığı zeytinyağı

- 1 tatlı kaşığı limon kabuğu rendesi

iç malzemesi

- 300 gr dana kıyma

- 1 adet büyük soğan

- 1/2 demet maydanoz

- 1 yemek kaşığı taze fesleğen(ince doğranmış)

- 2 adet taze soğan

- 1 adet limonun kabuğu rendesi

- 1 avuç ceviz içi

- 3 adet közlenmiş kırmızı biber

- kimyon

- tuz

- karabiber

- zeytin yağı

- 100 gr eski kaşar(rendelenmiş)

hazırlanması

- cam kasede krep hamuru malzemesini biraraya getirdim çırptım

- üstünü kapattım yarım saat beklettim

- küçük bir teflon tavayı kızdırdım az zeytinyağı koydum

- kepçeyle hamurdan tavaya döktüm

üstü hafif kurulaşıp göz göz olunca ters çevirdim altıda pişince kağıdın üstüne aldım

- soğanları yemeklik doğradım az zeytinyağında biraz çevirdim

- kıymayı ekledim

- suyunu çekene kadar pişirdim ocaktan aldım

- kıyma ılınınca

- tuz - karabiber - kimyon - fesleğen - ince dilimlenmiş maydanoz-limon kabuğu rendesi - dövülmüş ceviz - taze soğanları ilave ettim karıştırdım

- közlenmiş kırmızı biberleri şeritler halinde doğradım

- fırın kabını yağladım

- kreplerin içine önce kıymalı harçtan üstünede kırmızı biberlerden koydum rulo haline getirdim

- fırın kabına ek yeri aşağıda kalacak şekilde sıkışık sıkışık dizdim

- bir parmak yüksekliğinde oluncaya kadar kreplerin üstüne gezdirerek su ilave ettim(tavuk suyu varsa süper olur)

- rendelenmiş eski kaşarı üstlerine serpiştirdim

- 175 derece ısıtılmış fırında 25 dakika pişirdim (üstü kızarmış olacak)

- üstüne taze çekilmiş karabiber gezdirip servis ettim

No comments:

Post a Comment